Písomná časť maturitnej skúšky sa nezadržateľne blíži, je to presne 17 dní do tej "skúšky dospelosti". Človek, neznalý pomerov v strednom školstve, alebo ten, čo má tú tortúru dávno za sebou, by si pomyslel, že v týchto dňoch sa vyvíja horúčkovitá činnosť na hodinách na pozdvihnutie vedomostnej úrovne študentov.
Nie je to však celkom tak.
Písomná časť z anglického jazyka sa skladá z niekoľkých častí (reading, writing, listening a iné superveci). Aj napriek tomu, že študentom ostávajú dva týždne, aby si zopakovali, čo už vedia, a prišli na to, čo sa už nestihnú naučiť, na hodinách AJ niet ani stopy po tom, že by sa niečo také ako maturita blížilo.
Už pár týždňov sa venujeme opakovaniu maturitných tém na druhú (májovú) časť maturity.
Netvrdím, že to nie je dôležité a tiež potrebné. Na to, aby študenti dokázali naplniť požiadavky ministerstva školstva a Štátneho pedagogického ústavu, ako je napríklad schopnosť rozprávať o typickom anglickom jedálničku, o rozdieloch v slovenských krojoch či o mojich problémoch vo vzťahu s rodičmi. No myslím si, že to môže tie dva týždne NAOZAJ počkať.
Viem, že existuje niečo také ako samoštúdium a že zodpovednosť za výsledok písomiek nesiem v prvom rade ja. Ale keď sa dva týždne pred maturitou v škole ani nedozviem, na koľko percent musím napísať, aby som dostal takú a takú známku, tak asi nebude všetko, ako má byť.
Potom sa netreba čudovať, keď sa stane niečo podobné ako minulý rok počas písomiek z matiky.
hruska.blog.sme.sk